måndag 14 februari 2011

Trapprenovering

I helgen har jag slitit med våran trappa, medans grabbarna har vitlutat och vaxat golv. Baileys var ledsen över att inte få beträda golvet, han vill så gärna vara med överallt :-(
Men i trappan gick det ju bra att vara:

Här sitter jag fantastiskt bra. Inte alls i vägen faktiskt.


Dessutom har jag perfekt pussavstånd till "farfar" Anders!


Behöver du hjälp? Skall jag bära iväg tejpen eller hammaren åt dig och gömma den i min säng?


Jaaaa! Nu är det dags för GOSESTUND!!! Igen! :-D


"Du och jag, Anders. Du och jag."

Det är svårt att bli irriterad på honom när han klättrar runt i trappan som en orangutang och piskar en i nacken med sin glada svans, bär iväg verktygen och drar med sig kopiösa mängder färgrester/lim/träull och damm som vi skrapar bort från vangstyckena. Går man in i vårat hus idag kan man inte tro att vi någonsin dammsuger.... :-)
Lite OT men som ni ser är sättsteg och plansteg "redan" färdiga för vax och lut. Det tog mig hela förra vintern att slita bort den diarrefärgade nålfilten, allt lim och alla 5 färglager som trappan var målad i sen tidigare...får fortfarande rysningar när jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar