onsdag 9 maj 2012

Presentjakt




Ååååh jag älskar sådana här glada färger! :-D



Lilla hoppetossan fyller ett år imorgon, och tårtan som hon skall ha med sig till dagis är beställd. Självklart blev det en prinsesstårta! :-) Tänk vad tiden går fort - ett år redan!

Vi har köpt några presenter av det smaskigare slaget, men jag har surfat i evigheter i jakten på ett riktigt fint lite exklusivare halsband åt henne. Hon är extremt underutrustad jämfört med brorsan - herregud, ett halsband och ett vintertäcke är det enda vi kostat på henne. Snåla matte och husse! Jag tycker det är svårt med färger - då hon har så mycket vitt i ansiktet och på halsen. Egentligen hade jag velat ha ett vitt halsband i läder av god kvalitet och utan "pynt", men detta verkar vara svårt att hitta. Inom Sveriges gränser har jag gett upp om att hitta fina halsband som håller den kvalitet jag vill ha.



I både USA och England finns många gedigna sadelmakerier och läderhantverkare som handtillverkar hundhalsband. Det fina rosa halsbandet ovan kommer från ett litet familjeföretag i Kentucky. Ett sånt här halsband i mindre bredd och med vit stitching funderar jag på till Humla - det känns fräckt, enkelt men gediget och inte så puttenuttigt trots färgen.  



Vad sägs om ett supermjukt handsytt halsband i finaste hjortläder och med hjortskinnslining? Mmm....älskar när det är ljusare kontrastsöm och foder! Just det här halsbandet finns "bara" i havana brown, men företaget har många fler varianter på sin hemsida. In och dregla med er! :-) 



Håll i er nu  - här kommer min favorit alla kategorier! Ett fullständigt underbart dubbelsytt halsband i cognac och mässing. Ett sånt här set bara MÅSTE Baileys ha - det hade varit ljuvligt till hans pälsfärg. Halsbandet är handgjort av ett engelskt sadelmakeri. Nog för att vovven på bilden inte är särskilt lik Baileys - men visst går det att föreställa sig hur skitsnygg han skulle bli? ;-)




Från samma sadelmakeri kommer det här fräna koppelsetet i lite mörkare brun, och med superläcker lining i äppelgrönt! Wow! Hade inte Humla varit fräsig i detta?



Från TheStylishDogCompany kommer även det här tuggbenet från Cool Britannia. För nätta 16 pund blir det ditt! Lyxig tuggfest för vovven - tippar på att det tar ett par minuter för staffarna att mangla sönder det :-) Men visst var det snyggt?




Om man vill ha ett lite gulligare halsband (Jo, Humla ÄR ju trots allt en tjej! :-P) så tycker jag det är svårt att hitta sådana halsband av bra kvalitet. Ofta är det syntet, plast eller billigt läder med massa blingbling och annat skräp som ramlar av efter en koppelpromenad. Det söta halsbandet nedan är i läder med rosa kontrastblommor och fina kontrastsömmar. Jag tycker det är fint och somrigt, utan att vara för Paris Hilton-aktigt.


Blomhalsbanden från Morrco är fullständigt übersöta och finns i en uppsjö av glada pigga färger, även dessa i läder - men tyvärr har jag inte hittat någon storlek som passar staff, utan det verkar vara förbehållt de mindre raserna. Lite synd. Det hade varit kul att se ut som en  smarrig liten majblomma på sin födelsedag :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar