torsdag 10 maj 2012

You had me at hello...




Humla och Saga i fotostudion 


Underbara lilla gris...vart skall jag börja? Ja, rubriken säger väl allt. You had me at hello...
Många gånger under det gångna året har jag frågat mig om det här verkligen var en bra match...oj så många arga och ledsna, förbannade, trötta och uppgivna tårar som fällts när du på något sätt "förgyllt" eller "kryddat" vardagen på ditt egna lilla vis. Skitunge!

När du kom ut som sista levande valp, efter två änglasyskon, trodde Jennie att du kanske inte skulle klara dig. Pytteliten var du! En Mini-Humla. Men det man inte har i storlek tar man igen med...lite jäklar anamma, en rejäl portion kavathet och attityd visade det sig. Förpackningen med mjölkersättning förblev oöppnad, du hade inte tänkt att kasta in handduken!

Och på samma bana har du fortsatt ditt första levnadsår - en liten Kajsa Kavat som inte ber om ursäkt för sig, vart hon än kommer! Finns det inte plats, då skapar man sig plats. Finns det hjärterum så... ;-) Krut under tassarna, rejält med skinn på näsan och stentuff liten spättakaka - i guldförpackning med sidenband. För häri ryms också ett otroligt fint sätt gentemot andra hundar, ett gott hjärta fyllt av kärlek och levnadslust, ett välutvecklat hundspråk och flera ton vänlighet och gosighet att dela med sig av till både tvåbenta och fyrbenta. Och återigen - vill man inte ha gosighet och vänlighet, ja då får man det ändå. Det är mycket som kommer på köpet med Humla!

Som sagt, you had me at hello. Och även om jag slitit mitt hår många gånger, så tror jag att man skall följa sin magkänsla och sitt hjärta. Jag tror att det helt enkelt var meningen att vi skulle bli med en liten Humla. Du lämnar ingen oberörd med din enorma personlighet och levnadsglädje, och jag vet att det kommer bli något stort av dig i framtiden.

Puss från matte!



Här kommer en liten bildkavalkad över Humlas första levnadsår, lite huller om buller utan tidsordning. Mycket nöje!


































































För fler bilder på Humla hittar ni hennes "Halvårskrönika" här.
Och här är en bildtråd med Humla och hennes älsklingshusse. Hon är verkligen husses flicka!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar