måndag 7 november 2011

Tipsvovvenad!





Det har varit en fantastisk helg där lördagen för min del spenderades med tjejgänget. Först red vi, två år sedan sist jag satt i sadeln men efter bara någon minut kom allt tillbaka och jag insåg hur fruktansvärt mycket jag saknar det. Mina Königsstövlar sitter som en smäck och Amaretto-sadeln hänger fortfarande nere i källaren....Hästen jag satt på hette Windanos, en sjuåring efter Winddancer med gångartsdiplom. En supertrevlig häst som förövrigt är till salu ;-)

Därefter var det bastubad vid en å, där man tänt marschaller hela vägen till bastustugan och hela vägen ner till vattnet - för bada skulle man ju göra i beckmörkret! Kvällen avslutades med utgång - men jag var ändå tillräckligt pigg för att orka med tipspromenad morgonen efter!


Humla med sina öron, Baileys i sitt nya halsband

Vi åkte till Hedgärdessjön, där det var smockfullt på parkeringen - men lyckligtvis lyckades vi tajma in oss att vi ej hamnade för nära någon annan deltagare, så att vi kunde ha hundarna skuttandes lösa större delen av tiden. Det märks verkligen att Humla älskar att få vara med "familjen" på sådana här utflykter, längtar tills hon blir större så att man kan ta med henne ut på längre rundor.




Lite koppelträning blev det för Lilltjejens del...



Det där med att få båda hundarna att stå/sitta fint när man skall ta kort är ju en bedrift - detta försök slutade med att alla tre står  inbackade i en gran - "naturligt och avslappnat"...




Efter tipspromenaden köpte vi hembakat fika av tanterna inne i sportstugan och satt nere vid sjön och myste. Ja, jag vet att det här är en träningsblogg men tipspromenad är faktiskt urmysigt och Baileys bjöd spontant på skitsnygga fällknivslägganden i utbyte mot bullsmulor...se där, ett tvåminutersträningspass! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar