tisdag 30 augusti 2011

Smågodis från Vipdog!


Jag beställde ju för nästan en månad sedan en Hurtta flytväst till Baileys. I butiken där jag annars köper alla mina Hurtta-produkter, var flytvästen slut i den storlek jag ville testa, så därför kollade jag ifall det fanns några nätbutiker som hade västen på lager. Det skulle nämligen ta 2-3 veckor för min butik att få hem en väst i rätt storlek, och jag ville kunna använda den några gånger i sommar innan vädret satte stopp.




På Vipdog hade de, enligt deras lagerstatus, 4 st västar i storleken 20-40 kg. Perfekt tänkte jag, och gjorde en beställning och valde det snabbaste fraktsättet. Och väntade...och väntade...när vi åkte till Mallorca hade leveransen fortfarande inte kommit, och när jag påtalade detta i ett mail fick jag till svar att de inte hade några västar på lager i min storlek utan väntade på en leverans från Hurtta! Lagerstatusen i nätshoppen kunde man inte lita på, fick jag veta, eftersom de har en fysisk butik samt åker runt på många utställningar och säljer sitt sortiment. Okej, det resonemanget kan jag köpa - men ha inte "Lagerstatus" för varje produkt i nätshoppen om detta inte alls stämmer. Strunta i att visa lagerstatus - och så får man maila och fråga vad som finns tillgängligt om det är något man önskar beställa! Urdåligt!


Storleken 20-40 kg var i största laget men vi kommer ändå behålla den, eftersom huvudtanken med flytväst är att hunden skall flyta...inte att den skall kunna kissa i den.


I förra veckan kom så äntligen flytvästen - som vi antagligen inte kommer använda i sommar eftersom det är
värsta höstrusket ute... :-(
Som vanligt när man botaniserar bland webshoppar slinker lite annat roligt med i kundvagnen:



Tuggen nere till vänster fick vi gratis - trevligt med lite extrabonus när man handlar för större summor tycker jag - och hundarna uppskattade det också ;-)




En sommarleksak som vi skulle kasta i vattnet - nåja, det får bli premiär nästa sommar istället. Det är en fyr som inte bara flyter, utan även ställer sig rakt upp i vattnet. Verkar jätteskoj tycker jag, och jag tror Baileys kommer uppskatta den eftersom han inte riktigt vågar doppa huvet när han skall gripa leksaker i vattnet. Film finns här.




En gul, lite hårdare boll från Gappay, som enligt beskrivningen skall vara väldigt hållbar. Baileys gillar den jättemycket, så det blir tummen upp! Iochmed att den är hårdare så går den att kasta längre, roligt som omväxling.




En gigantisk brandslangsbitstock! Jag tog storlek Large, men fick inte uppfattningen om hur stor den var i verkligheten. Jätteskeptisk till om Baileys kommer gilla att kampa med den, den ser ut som en jäkla elefantsnabel.... ;-)




Ett löparmidjebälte från Hurttas höstkollektion! Eftersom jag oftast har dåligt med fickor och går mycket i löpartights tror jag det här nördiga midjebältet blir perfekt för mig när jag skall träna vovve! Det här var väldigt slimmat i designen och kändes inte alls så klumpigt och fult som andra midjeväskor och bälten som finns på marknaden. Det fanns gott om fickor, fack för bilnycklar, klicker, godis, mobil etc. Me like!












2 kommentarer:

  1. En såndär vattenleksak tänkte jag också beställa förut, ser ut som en snopp :p
    Det där midjebältet ser grymt ut. Sånt vill jag ha! Har ta mig fan aldrig fickor "på mig" och har man blir dom proppfulla eftersom det bara är 2..

    SvaraRadera
  2. Jennie, det är inte en snopp, det är en FYR. Om vi träffas nästa sommar kan jag kasta den åt dig så kan du dyka i elegant och hämta den med munnen! :-D

    SvaraRadera