onsdag 4 januari 2012

Spring is in the air

Ja, jag vet inte hur det är med er - men jag har banne mig vårkänslor. Tomtarna är bortstädade och jag har köpt primulor och färggranna tulpaner står överallt i vaser! Tråkigt att snön uteblir, men positivt är att man kan springa vid både Hedgärdessjön och KSKs motionsspår - tidigare vintrar har ju konstsnöspåren legat en bra bit in i maj.


Jag håller som bäst på att förbereda min flytt ner till Helsingborg, Lund eller Malmö...jag har inte fått något besked om placering än så länge, men håller tummarna för Helsingborg och kollar boendemöjligheter där. Hundarna kommer börja heltid på dagis i februari.


Baileys har visst också vårkänslor - hans känns nämligen som en valp igen. Sjukt busig och pigg och sprallig och fnattig och spökig och glad. Han bjuder hela tiden in till lek med både oss och Humla, och ögonen glittrar när träningsväskan åker fram.
I måndags körde vi ett härligt lydnadspass med Karin, Britt och Louise på Kungliga Hundar - och det märktes att Guldlock tyckte det var på tiden att vi började träna igen. 
Fick massvis med bra tips på skick till rutan och uthålligheten i fria följet, som skall bli roligt att testa. Underbart att träna med erfarna förare som kan dela med sig av tips och feedback, jag är jättetacksam :-)




Till helgen väntar MyDog lördag och söndag - vi har i vanlig ordning inte tränat ett dugg och om jag känner mig själv rätt kommer jag klicka för "Stå" 5-6 gånger på lördag morgon innan jag packar in vovve och minimal packning i bilen :-P Jag är verkligen sjukt dålig på att förbereda mig. Men när det gäller MyDog är det inte utställningen som lockar, iallafall inte för mig, utan mässan. Trots att jag är 26 år är jag som en unge i en godisaffär med Mikaels kreditkort i jackfickan...moget? Tveksamt, men kul - oh yes! :-D






När jag hade varit och simmat igårkväll såg det ut så här i vardagsrummet (som alltså är under "nedmontering" för renovering, det är alltså inte någon som har snott TVn...) Det är Baileys, 3 år, som har "lekt" med sitt älgben. När skall den hunden bli vuxen? Humla, 7 månader, är i detta fall helt oskyldig.





1 kommentar: