onsdag 29 juni 2011

1,2,3 GO!

 
I måndags kväll var det agilityavslutning för Fortsättning steg 2. Elin hade byggt en rolig klass 1-bana med mycket flyt i. Baileys var galen. På ett härligt sätt. Han tog alla hinder han såg, tjuvade och hoppade halva banan från fel håll utan mig när vi var på väg mot starten, galopperade upp på balanshindret så fort man blinkade osv. Tillochmed slalom sög han på, och hade jättefin fart!
 
 
 
 
Som en övertänd pappa långben rejsade han runt banan och jag fick springa "hur fort som helst" för att hinna med - och ändå kom jag på efterkälken ibland. Jag bara älskar den här hunden! Vilket jäkla hindersug och glädje i träningen han visar. Alltid glad, alltid 110%, alltid göra sitt bästa. Det värmer i mattehjärtat när jag ser entusiasmen lysa ur ögonen när han står och väntar i klockren 2+2-position på balanshindrets kontaktfält (dit han rymt i ett obevakat ögonblick) eller hur svansen viftar som en liten propeller i starten innan han får signal. Med en sån här hund är varje dag en fantastisk dag, så är det bara.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar