onsdag 15 juni 2011

Skepp o hoj!



I söndagskväll var vi ut på en underbar båttur, där vi rodde ut på sjön och gick i land på andra sidan för att grilla. Ljuvligt väder och inget smakar godare än grillad korv när man är utomhus! Detta var Baileys första båttur någonsin, men han tog det hela med ro. Nyfiken men cool!


Först måste man förbereda innan det är dags för avfärd. Baileys kontrollerar att Mikael gör allt rätt.


Ös på, ös på! Heja Mikael! Vi andra står kvar här på land och tittar på sålänge...


Kan vi inte ta den här båten istället?


Det här var ju inte så pjåkigt!


Fast är man knähund så är man...


Grilldags i solnedgången!


Jag vill inte vara med på bild om du inte tar av mig flytvästen....


....nähä, skall det vara så, ja då tänker jag bara bjuda på mina "deamon eyes". Skit på er.


Får jag korv om jag står här en bit ifrån helt övergiven med rådjursögon?


Jag satsar på att flörta in mig hos husse...det brukar ge bäst utdelning!


Jag står här vid senapen, redo att hjälpa till.


Vampyr-Edward i Twilight?


Tur att ni har med er mig på utflykten, jag som är expert på korvgrillning...om jag bara kan få gå lite närmare så skall jag visa dig ordentligt hur man hanterar korven på bästa sätt....


2 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Är det Hedgärdessjön? Ser i alla fall ut så!
    Fiiin flytväst. Det bästa med Singhas flytväst är handtaget på ryggen så man kan hiva upp henne i båten när hon dykt i från fören, simmat omkring mitt i sjön en bra stund och sen inser att hon börjar bli trött ;)
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Ja det var helt fantastiskt! Ljummet i luften ända till tio på kvällen, inte en mygga så långt ögat kunde nå...! Baileys har badat flera gånger i år men han är ju ingen badvovve som Singha utan är mer försiktig. Förra året vågade han inte simma självmant utan höll sig där han bottnade, men i år har han själv simmat ut på djupare vatten så det går framåt ;-)

    SvaraRadera