fredag 10 juni 2011

Frisbee-kastning

Oj vilka fina ställanden vi har nu! :-) Äntligen! Äntligen! Äntligen! Nu jäklar skall det börja kollas lämpliga tävlingar...

Små korta minipass ger tusen gånger mer än att traggla på med tio-femton repetitioner på raken. Och omvänt lockande på Baileys, måste vara guds gåva till mig som matte. Det är nämligen hur effektivt som helst - så fort jag tar fram valfri leksak och frestar med, så fattar han direkt "Aha! Jag rör mig inte ur fläcken!".
Idag testade jag de nya leksakerna jag köpte i Vänersborg: en frisbee och en blå gummiboll vars pipljud går genom märg och ben. Mikael låg och solade på platån och höll på att skratta ihjäl sig när jag skulle "belöna" med frisbeen. Ja, för hur mycket "belöning" blir det egentligen när matte kastar frisbeen ut på gatan, över staketet?! Stackars glad liten vovve hade det inte lätt...men jaga belöningen, det fick han ju verkligen. Åt alla möjliga och omöjliga håll. Bollen råkade jag t.ex. kasta rakt ner för den sluttande asfaltvägen utanför huset - så Baileys fick kuta efter den i 180...schysst.


"Va? Vad är det du säger? Har jag något på tungan?"


"Vänta, jag skall kolla efter."


"Processing. Please hold on."


"Tadaaaa...borta!"

1 kommentar:

  1. Singhas bästa leksak just nu är den svarta piggbollen med öronbedövande pip som hon vann i Vänersborg. Den är jättekul!!!
    Bra resa sa Baileys och Singha :)

    SvaraRadera