söndag 5 juni 2011

Vänersborgsutflykt med Lina!

Idag har jag, Baileys, Lina och Singha varit på utflykt i det vackra vädret till Vänersborg. Kvart över sex imorse tuffade vi iväg. Vi packade lätt, dvs buren och kameran fick bli kvar hemma (men jag hoppas jag kan lägga upp bilder sen för det var flera som tog) Däremot lastade jag sommarväskan med flera liter vatten - som Baileys inte ville dricka. Skitunge. :-)





Baileys blev tredje bästa öppenklasshane med Excellent och CK!
"Good size and bones. A little bit light in construction but the type is well. Short foreface. Excellent profile. A little bit open eyes. Correct neck. A little bit long form. At this moment chest is not deep enough. Harmonic movement. Good character."

Domare var Peter Harsanyi, en trevlig och noggrann domare som verkligen tog tid på sig till varje hund. Jag är jättenöjd med Baileys placering, som kändes rättvis. Det var jättekul att träffa massa folk runt ringen i det fina vädret. Baileys passade på att försöka charma alla snygga tjejer han kunde hitta. Han var jättenöjd och trött när vi åkte hem :-P.Tack alla för en trevlig dag!



Innan hemresa tog vi en shoppingrunda bland tälten. Köpte 3 stora tuggben för 100:-, en frisbee (med tanke på hur värdelös jag är i all form av kastsport skall det bli intressant att se hur jag lyckas använda den som belöningsform...) och en skitirriterande pipboll. Istället för en CK-rosett plockade jag ett litet tuggben från "prisbordet". Så himla kul att åka med Lina, istället för att åka själv. Nu kändes både dit- och hemresan snabb och rolig, istället för som annars långsam och trist. Tack Lina! :-D

2 kommentarer:

  1. Tack själv Emma. Jätteroligt att få sällskap. Och extra roligt med någon som inte tycker att det blir jobbigt att prata hund och agility timme ut och timme in ...
    Tack, tack! Och kram!

    SvaraRadera
  2. Nej det är det som är så himla bra med dig Lina, du tröttnar inte på hundsnack ;-) Så fort Baileys kan ta tolv pinnar i slalomet på bana (och fatta att man måste bromsa in före och inte bara landa rakt i så att alla pinnar välter), får vi göra lite roliga roadtrips till agilitytävlingar ihop! :-D

    SvaraRadera