fredag 10 juni 2011

Samtal med Baileys del 1

Del 1: Vi äter morot.
Scenario: Frukt- och umgängesstund i soffan efter kvällslöpningen.

(Tagning action)

- Jag vill ha.
- Du gillar inte morot.
- Jo.
- Nej det gör du inte.
- Jo.
- Nej.
- Jo.
- Nej.
- Jo.
- Nej.
- Ge mig morot. Jag älskar morot.

( Emma suckar)

- Jaja, varsågod.

( Baileys spottar ut allt)

- Jag vill ha.
- Men du har ju redan fått! Du spottade ju bara ut det!
- Nej.
- Jo det gjorde du.
- Nej.
- Jo.
- Nej.
- Jo.
- Det var fel på min bit. Jag vill ha en ny.
- Den kommer smaka likadant.
- Nej.
- Jo.
- Nej.
- Jo.
- Jag vill ha morot. Ge mig morot.
- Nej.
- Morot! Morot! Morot!
- Okej, testa en gång till då.
- Jag vill bita direkt från moroten.

(Baileys biter en skitstor tugga och spottar ut på mattan)

- I told you...
- Jag vill ha.
- Men nu har du fanimig smakat två gånger och det är skitäckligt. Nu äter jag upp hela moroten så slipper vi den här diskussionen.

(Några sekunders tystnad)

- Är det där ett päron?
- Ja...
- Jag vill ha.

(End of scene)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar