söndag 24 juli 2011

Humla 10 veckor

Lilla Humla blev tio veckor i veckan som gick, och har lärt sig sitt första beteende: Att sitta fint på hallmattan och få tassarna torkade innan man får Varsågod och tillåts skutta in. Detta ger utdelning i form av godis.
Humla har dessvärre satt det hela i system sedan ett par dar tillbaka, eftersom hon titt som tätt (när hon vill ha uppmärksamhet) går och sätter sig på hallmattan och tittar bedårande på en när man går förbi. Ni skall inte tro att det går att lura henne, nej nej nej Humla VET att man inte får gå från hallmattan innan matte eller husse säger Varsågod och ger godis. "Kom Humla!" "Nej nej nej! Mig lurar ni inte! Jag rör mig inte ur fläcken förrän jag fått Varsågod. Kom hit nu och ge mig godis!"
 
 
 
 
 
Det är härligt att se hur hon utvecklats till en egen liten personlighet. Hennes intressen är:
1. Etiketter
2. Jord
3. Höjder
 
 
 
Smyger på storebrorsan...
 
 
I onsdags åkte jag in till stan från jobbet och mötte upp Mikael på lunchen. Baileys och Humla praoade på hans kontor sista veckan innan hans semester, och hjälper till med intervjuer, papperssortering och annat administrativt arbete. Vi åt lunch på en picknickfilt i det vackra vädret mitt i Stadsparken i Borås. Ljuvligt. Och självklart charmade Humla alla som gick förbi. Hon älskar alla hon ser, och vill bara fram och pussas. Svansen går som en glad liten propeller :-)
 
 
 
 
 
Saxat om picknicken från min Facebook:
"Emma har ätit räksallad.
Mikael har ätit kycklingsallad.
Baileys har ätit ägg, räkor, kyckling och gurka.
Humla har ätit en plastgaffel, sten och remmen på min sandal."
 
 
Är man bara tio veckor så måste man ha bilbarnstol när man åker på utflykt...
 
 
 

 
 
 

2 kommentarer: