fredag 8 juli 2011

Resultat från Borås!

Det obligatoriska badet kvällen före...


Jag har väntat med denna uppdatering eftersom jag ville se om någon tog några fina bilder på Baileys, då jag åkte dit själv och inte hade med mig kameran. Men på de bilder som folk var snälla att ta så ser han ut som Hjortfot. Kanske inte så konstigt att han inte placerade sig då? ;-)


Foto: Emelie Bruno Jonsson


Det var en trevlig engelsk domare (från Cypern eller vice versa) och det var en hel drös med öppenklasshanar. Han var hård i sin bedömning och skickade ut hälften på tvåor. Baileys fick excellent men utan CK och blev fjärde bästa öppenklasshane. Bra jobbat i den konkurrensen tycker jag, och med tanke på hur kass jag är som handler. Vi övar ju iochförsig aldrig utställningsträning heller så uppställningen blir ju därefter... :-P


Efteråt botaniserade vi bland försäljningstälten där vi fyndade en hel del!


Kritiken löd: "Strong male. Good bone. Feet could be better. Good coat and color. Eyes sufficiently dark the color of the dog and the jaw could be a little bit wide. Movement could be stronger."
Antingen var ringsekreteraren dyslektiker eller är det bara jag som inte förstår goddag-yxskaft meningen "Eyes suffiently dark...."?



Den här häftiga "gömma godis i flaskan"-leksaken skall bli rolig att pröva! En vanlig pet-flaska manglar han ju sönder på två sekunder, men den här var mycket hårdare och förhoppningsvis mer hållbar.



Sen drog Baileys på eget bevåg ut en meterlång tjursnopp ur en tunna, dom sålde 3 för 100:- så det var lika bra att ta upp plånboken. Och fantastiskt enkla att bära, speciellt när man är själv och skall bära dels sin packning och dels ha sin hund i koppel. För inte tror ni väl att han ville bära när vi väl köpt dom... :-)
Till alla ni som fick en tjursnopp petad i baken, ögat, ryggen, bröstet när vi försökte ta oss fram.... förlåt!



En tjusig färgglad repknut med rep blev det sista fyndet, som vi invigde på tisdagsträningen och blev snabbt den nya belöningsfavoriten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar