fredag 8 juli 2011

Kärleksdejt!



I  måndags och tisdag hade vi celebert besök från Norge då Betty från kenneln LookNLike kom för en dejt med vår svenske gutt Baileys!
Betty är en jättefin piedtik med ljuvligt temperament som liksom Baileys är den "muskligare" typen av staff. Hon har lämnat två jämna, friska kullar tidigare och är en jättebra mamma med lätta födslar.




Eftersom det här blir Baileys första kull känns det bra med en prövad tik, på så sätt är det lättare att utvärdera vad han nedärver till sina avkommor. LookNLike har som krav på sina valpköpare att de röntgar sina hundar, vilket även är ett krav från min sida. Jag är inte intresserad av att avla på min hane ifall inte hans avkommor kan bli fullständigt utvärderade.
 Är du mer intresserad av varför jag väljer att använda Baileys i avel får du gärna höra av dig på mail: imshee_@hotmail.com så berättar jag gärna :-)






Dejten gick jättebra, de fattade tycke för varandra direkt och kutade runt och lekte i åskvärmen...detta gjorde att fotograferingen av dom två uppställda inte blev någon hit. Efter parningen såg dom nämligen som två galningar med tungorna hängandes rätt ut ;-)
Det blev två parningar på två dagar med hängningar på ca 20 minuter båda gångerna. Nu håller vi tummarna för en massa fina valpar i september!
 
 
 
Kärleksgnabb...


Tough love....


Propellersvansar :-)


Kom igen!


Leende ögon...


Lika barn leka bäst....


1 kommentar: