tisdag 30 augusti 2011

100%

Fullt fokus...så här skall det se ut!


I fredagskväll träffades lydnadsgänget på Kransmossen för härlig träning i kvällssolen. Jag är supernöjd med resultatet av kvällen - både jag och Baileys var fokuserade på arbetet och kändes samkörda.
Gruppmomenten gick kanon, Baileys rörde inte på huvudet en enda gång på vare sig sitt i grupp eller platsliggningen utan var 100% fokuserad på mig - med ett undantag, när Ditte kom och gick serpentiner vid platsliggningen. Då vred han på huvudet en gång. I normala fall brukar den som skall störa, gå precis i början av platsliggningen - men nu började Ditte gå runt i slutet, vilket tydligen var förvirrande för Baileys. Han brukar inte reagera annars av att någon går runt.



Tävlingsmässig belöning med handklapp - fungerar jättebra, han blir skitglad som synes :-)


Sen var det ett längre individuellt pass var och i slutet körde alla samtidigt medan Ditte gick runt och gav feedback. Jag valde fria följet och att försöka få bort hans nysningar som alltid kommer i början - jag har nog tolkat nysningarna fel, för varken Ditte eller någon annan i gruppen uppfattar honom som låg eller osäker - bara väldigt förväntansfull. Jag som trott att nysningarna är tecken på osäkerhet eller överslagshandling, och att nyckeln ligger i att höja honom mycket inför och under momentet, men Ditte tyckte istället att jag skulle klappa lugnande som beröm istället för att skoja upp honom. Och det funkade superbra!



Min fina prins...


Det var verkligen en härlig kväll, och Baileys orkade fokusera 17-20 utan att han kändes matt i slutet. Jag hade laddat väskan med nya leksaker, blandannat brandslangen och den gula gappay-bollen. Brandslangen, som jag var så tveksam till eftersom jag tyckte den såg så gräsligt stor ut, visade sig Baileys älska! Han försökte sno den ur väskan hela tiden och tyckte det var skitkul att kampa med den - tänk så fel man kan ha...

Tack snälla Maria med Celvin som var bussig och tog bilderna i detta inlägg! :-D



Jag känner mig lite som Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter, ni vet när han kommer med sin "Roliga låda"... ;-)

4 kommentarer:

  1. Tror du att jag kan ha "Brasse" som artistnamn när vi börjar tävla?

    SvaraRadera
  2. Kul att se bilderna....och duktiga är ni. Grattis till dagens resultat, ni var superduktig:)
    Maria och Zelvin

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att ni bjöd på en fin uppvisning ni också! :-) Skall se om jag hittar några bilder på Zelvin när jag kommer hem, har för mig att jag också fotade lite själv den där ljumma kvällen!

    SvaraRadera