tisdag 23 augusti 2011

Höstens schema

När jag kom tillbaka från vår solresa, låg ett glädjande besked i mailkorgen: Jag och Baileys har fått en plats på agilitykurs för Anna Käll i höst!
Jag hade nästan räknat med att det inte skulle bli någon agilitykurs för oss i höst, eftersom det är så svårt att få plats hos Anna - och eftersom Elin inte kommer ha kurser på Vift längre. Jag kommer vara med i någon träningsgrupp på agilityklubben, men det blir ju inte samma sak som en instruktörsledd kurs även om många duktiga ekipage kan ge oss tips och feedback. Så därför var det extra kul att få positivt besked från Anna! :-D






Nu ser vovveträningen inför hösten ut så här (klicka på länkarna för mer info om kurserna):

Baileys schema
- Tävlingskurs för Ditte Andersson i början av hösten. En individanpassad kurs där man jobbar med ett ekipage i taget.
- Sikta mot stjärnorna för Mona Kjernholm hela hösten. En spännande 4-timmarskurs med kedjning, gruppmoment och individuella delar.
- Agilitykurs klass 1-2 för Anna Käll.
- Träningsgrupp i agility på Marks agilityklubb.
- Viltspårsträning. Jag tänkte vi skulle göra anlagsprovet innan höstens jakter börjar.
- Eventuellt någon utställning.
- Fortsatt löpträning + ev. simträning i vinter om ekonomi och behov finns.
- Måååånga långa skogspromenader :-)




Humlas schema
- Valpkurs på VillgottsHund. Äntligen får jag gå kurs för underbara Ninni igen!
- Äta pinnar
- Dagis 3 dagar i veckan
- Vara glad hela tiden
- Följa med "storebror" på lydnadsträningar för miljöträning och lite enklare kontaktövningar med klicker
- Gräva gropar
- Individuell träning. Det märks verkligen hur hon gillar att vara själv med mig eller Mikael, hon kommer själv och söker kontakt och älskar att stå i centrum. Vi trodde det skulle bli svårare med andra hunden, eftersom hon har Baileys att ty sig till, men det verkar inte vara något problem hittills. I höst kommer vi ge oss ut på ensamma "promenader" i skogen, där hon får lära sig grunderna i att vara lös under ansvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar