onsdag 24 augusti 2011

Devil in disguise







Hej! Humla här! Jag ville bara berätta att jag inte är så sockersöt och ljuvlig som jag ser ut. Nej nej. I själva verket är jag ett labilt massförstörelsevapen. Häromdagen skulle husse åka iväg och kasta frisbee, och matte var på väg hem från jobbet. Det betydde att jag och snälla, helgonlika brorsan Baileys var själva i cirka 20 minuter. Jag har varit själv i ett par timmar utan problem tidigare, så nu hade jag deras godtrohet som i en liten ask!

Husse stängde in mig i min komposthage som vanligt - som är stängs med fyra grova plastspännen. Inget hinder för Humla Houdini!



Den här synen mötte matte i hallen när hon kom hem. Förutom att jag hade "städat" med sopborsten hade jag även varit omtänksam och släpat ut hennes käpphäst Dobben (som hon fick på sin ettårsdag och som hon är jätterädd om) från vardagsrummet ut till hallen. En ridtur(?) på typ 20 meter.




Jag hade även dammat av soffbordet och läst Borås tidning...



...och sopat lite på mattan också.




Min hage är fyrkantig i vanliga fall, men jag bestämde mig för att modellera om den lite. Och äta upp två plastpluppar. (Eller ja, iallafall en plastplupp - den andra hittade matte två dagar efteråt - i ett hörn i källaren)



Trots att jag var nykissad och numera i princip helt rumsren  - så kände jag ändå för att kissa på två ställen i köket. Och kliva runt lite i det innan jag fortsatte min färd...


...till lilla hallen. Här hjälpte jag dem att rätta till drevningen runt ytterdörren litegrann, jag tyckte det var ganska slarvigt gjort innan om jag skall vara ärlig.



Jag fick slita hårt och stå på bakbenen för att kunna få ordentligt grepp om isoleringen. (Jag kommer självklart skicka en fakura för utfört arbete, med ROT-avdrag och allt. Hoppas de har råd, jag är dyr.)



Jag passade även på att släpa ut ett baktråg till hallen för att piffa till den lite. Den såg så tom ut förut, det var liksom nånting som fattades tyckte jag.



Jag fortsatte sedan mitt arbete med att styla om övervåningen. Jag fokuserade på mattor. Se så elegant det blev med fårskinnet ihopknycklat i hörnet på soffan. Top notch eller vad säger man?



Även sovrummet behövde en ansiktslyftning. Det är ju så tråkigt med mattor som bara ligger ner, slätt och prydligt, eller hur? Så här blir mycket roligare!



I gästrummet drog jag ut lite lådor under sängen, bet på elsladdar och självklart behövde mattan flyttas en aning även här.



Jag blev hungrig så jag smaskade lite på en pläd också.



Visst blev rummet mycket finare med stolen som står lite snett utfrån väggen, och med getskinnet elegant bearbetat till en fulländad hög! Jag är nöjd!


Ps Matte hälsar att hon tar tillbaka allt snällt hon nånsin sagt om mig tidigare i denna blogg. Ds

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Humla, man kan inte bara vara världens gulligaste och goaste hela tiden ♥ /Mamma Harriet

    SvaraRadera