fredag 22 april 2011

Påskmys


Idag har det varit märgbenspremiär och bikinipremiär för vovve respektive matte! Underbart väder, vi har varit ute och slitit från tidig morgon till sen kväll. Jag har fortsatt med rosplanteringarna, Mikael och Anders har rivit fasad och Baileys har hjälpt till. Nu på kvällen stack vi ut på en härlig kvällstur med terränglöpning runt Hedgärdessjön - underbart tyckte både matte, husse och vovve! :-) Baileys hoppade i plurret och svalkade sig efter halva sträckan, vi tvåbenta nöjde oss med vatten ur våra vätskebälten på land.


Nam-nam! Det är något speciellt med årets första märgben! Det skall ätas med omsorg och gärna bäras runt för att imponera på grannar, förbiåpasserande glada påskfirare och cyklande barn...


Nu har vi alltså tagit med oss snickarlådorna ut för att fortsätta med  vårens och sommarens stora projekt: byta resten av husfasaden. Så här fin blev östra gaveln efter höstens arbete:



Nu är byggställningen uppmonterad igen och jag måste seriöst fortsätta att bearbeta min extrema höjdrädsla - var uppe på högsta våningen idag och höll på att få fullständig panik när jag skulle klättra ner igen, hjärtat bankade som en stånghammare och hur man än försöker intala sig hur löjlig man är så är man ändå livrädd. (Skönt att ens sambo står och peppar en efter bästa förmåga: Sluta larva dig, du skämmer ut dig för alla grannar! Gå ner nu bara!)


Nu skall jag upp och ta mig en välbehövlig dusch, är helt impregnerad av jord och svett och benen är stumma av trötthet. Men gud vad härligt det känns! Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar