fredag 22 april 2011

Söndagsträning med Magik!

Magik: Marks Agilityklubb! Ett underbart gäng som träffas varje söndag för att träna agility under ledning av bästaste Lina Krokström! Jag ser alltid fram emot det, även om Baileys på söndagens träning befann sig på en annan planet mentalt. Att träna med löptikar två dagar i rad veckan innan och dessutom ha två löptikar på dagis kräver sin hjärnkapacitet och på söndagförmiddagen meddelade Baileys att hårddisken var överbelastad och att han därmed skulle befrias från allt vad träning heter. Slalom? När man kan gå här i buskarna och slicka drömskt på tikfläckar? ;-)

Här kommer en liten bildkavalkad från söndagens träning. För mer info om denna superdupertrevliga klubb gå in på nya hemsidan: http://www.marksagilityklubb.se/


Lina hamnar på efterkälken när Singha gasar på :-P


Heja heja heja! Singha har tungan rätt i mun!


Att handla från båda hållen är viktigt!


Upp på alla Magik-hundars favorithinder: balansbommen!


Snart är det vår tur, matte...


Lina och Singha i flygande fläng!


Slalom igen...

Singha är snabb som vinden!

Och hoppar högt!

Kåtnisse har lämnat huvudet (och bakbenen?!) hemma...


Glad lagotto!

Sniff sniff...jag tror inte matte ser att jag lämnar min bädd om jag är så här diskret?


Glad vovve och matte!


Lena och Asta på väg till avslutningsövningen: en släppbana!


Man hinner med att vila och mysa under träden också!


Asta tar i från tårna!


Asta ser målet: Lina med godisskålen!


Sista hoppet går galant och Lina gör sig beredd att få en schapendoes i nyllet... ;-)


Asta passar på att hoppa banan även från andra hållet :-)


Vänta...sitt kvar...snart så...


....bär det iväg!


Vårsolen värmer gott!

                                                      Vad är det där för spännande där borta? En tall?

Det blev inte så många foton på Baileys den här gången, det är svårt att hoppa och fota samtidigt :-P Men alla kort jag tog ser han ungefär likadan ut på, dvs vänder bort huvudet och hittar något jätteintressant i horisonten så fort matte tar av linslocket... :-)

1 kommentar:

  1. Åååh vad roligt Emma - vilka fina bilder!!! Det är lite besvärligt att se sig själv men Singha har ju en underbar fart och fokus i slalomet :)
    Jag ska verkligen komma ihåg kamera och ta lite bilder också! Jag märkte inte att du var så aktiv med kameran.
    Kul!

    SvaraRadera