fredag 2 december 2011

Bästa Julklappstipsen!




Äntligen är den här! 
Den ultimata julklappstipslistan Final Edition 2011! 


22 glödheta julklappar som bara väntar på att bli inhandlade, endast ett knapptryck bort då samtliga produkter jag valt ut går att köpa på nätet. Naturligtvis är det ett ganska subjektivt urval, med vad jag tycker är snyggt och vad som passar mina pansarvagnsvovvar...men jag tror ändå att det skall finnas något för alla! Varsågoda - enjoy!








1. Lyxiga produkter från mitt favoritmärke Tigi, har nu även en hundserie! Älskar flaskornas piggelin-färger och form - kolla hur skruvkorkarna är formade till små ben, visst väcker det ha-begär? :-D Finns på Ekipage och kostar från hundralappen och uppåt.







2. Från Ekipage kan man även köpa ljuvliga hundtröjor i 100% supermjuk alpackaull! Tröjorna är handstickade av ekologiskt garn. Jag har tittat på och suktat efter Alco Wasis tröjor när de haft monter på MyDog och Stora Stockholm, och det kliar verkligen i fingrarna...Från drygt 300 kr och uppåt.





3. Eftersom jag har en vovve med terminatorkäftar är jag i ständig jakt på hållbara leksaker man kan använda som belöning i samband med träning. Ett lockande alternativ kanske är Bendebollen? Finns bla. att köpa för billig peng i Blancks nätshop. 70 pix får man betala, och detta är extremt humant pris i förhållande till andra "extremt hållbara" bollar som kostat över 300 spänn. Bollen är genomgjuten och snöret hålls fast av en läderbricka inuti bollen vilket gör det omöjligt för hunden att dra ur snöret ur bollen (Baileys paradgren)
Ja visst låter det lovande? Men varför i herrans namn skall bollen vara så sjukt ful?! Färgen ser ju ut som en spya utanför Grand en lördagkväll...!







4. På Hundkompaniets K9's webshop finns det en massa prisvärda produkter till bruks och lydnadshunden.
Jag älskar ju rosa - och Baileys har fått sin beskärda del av den färgen i sin garderob, trots husses protester och 1800tals tjejfärg/killfärgsvärderingar. När vi väl skaffar en tik - ja då känns just färgen rosa totalt fel på henne. Humla är ingen rosa sockervaddstjej. Baileys är däremot en rosa sockervaddspojke! :-D
Hursomhelst - i vår när hon skall få börja spåra måste hon ju bara ha den här godisrosa spårlinan! 199 kr.






5. På Hundkompaniet hittade jag även den här roliga kampleksaken i härliga färger! Så här lyder deras egen beskrivning av Crazy Thing Bungee: "Crazy thing kampleksak är precis som namnet en galet rolig leksak till hunden. med den här leksaken får du både jakt och kamplek, passar hunden som även gillar att skaka! Elastiskt del i handtaget och remsor av fleece." Den blir din för 150 riksdaler!








6. Jag köpte en del kampleksaker med elastiska handtag och fårskinn i höstas och de är storfavoriter hos Baileys när det gäller träningsbelöning. De verkar också fantastiskt hållbara! 175 kronor hos Hundkompaniet. Vet att de även säljer dem på Kungliga Hundar i Göteborg. 







7. Den här fårskinnsleksaken med boll är Mona Kjernholms favorit. Även denna leksak har kraftigt expanderhandtag och äkta fårskinn. 139 kronor på Hundkompaniet. Denna julklapp blir ett måste för Baileys - hans fårskinnskampfavorit i kombination med boll som gör att man kan kasta den - oboy han kommer bli fnattig av träningsglädje! :-D






8. På Vipdog har de Silver Streak bollen som jag sett att många av mina träningskamrater har! Enligt beskrivningen skall den vara hållbar och lämpad för all slags träning och lekar. Jag är definitivt sugen på att testa om den håller för vad den lovar! Från 175 pix.




9. Jag har upptäckt märket Happy House och deras sortiment av bäddar och fällar till hunden. Jag gillar skarpt designen som känns väldigt stilren och elegant. Kollektionen Pure Dutch Pet Design finns bl.a. att handla på Bromma Zoomarknad.






10. Denna bädd finns förutom i svart som ovan även i läckert ljusblå samt brun färgställning. Kostar från 499:- och uppåt beroende på storlek. Varför inte matcha med en elegant pläd i samma stil? Fleecepläd i tre olika färger för 399:- Happy House har även snygga rottingkorgar samt matskålar till hunden. Helt klart värt att kolla in!




11. Happy House har även den enda snygga hundsoffa jag sett hittills. Det vimlar av riktigt fula soffor för hundar, men här tycker jag nog att de har lyckats. Jag gillar den vita panelen som för tankarna till den New Englandstil som nu är på inredningsmodet. Staffestorleken kostar 2195:-








12. På Bromma Zoomarknad har de även Lex&Max som har en härligt vintrig kollektion med plädar och dynor i fuskpäls. Jag vet inte hur fuskpälsen ser ut efter tvätt, om de fortfarande är mjuka och lena då -  men snygga i oanvänt skick är de iallafall, eller vad tycker ni? :-)
Pläden finns i brunt, vitt och grått och kostar 699:-






13. Lex&Max har även flera olika överdrag att klä om hunddynan med. Har man inte dyna i rätt storlek finns lösa innerdynor att köpa till. Royal Fur från 489:-






14. Tillbaks till fler leksakstips! Får jag presentera den enda leksak som överlevt från Baileys valptid: Everlasting Fun Ball - här i en rolig variant med snöre! Bollen kommer från Starmark och finns olika storlekar. Den har hål i, så att man kan pilla i godisar som hunden sedan får putta ut - men Baileys älskar den även utan godis. Den är extremt studsig - och som sagt, den enda leksak han hittills inte lyckas bita sönder! 129 kronor är helt klart värt pengarna!




15. Tails Toy från Doggles för samma pris ser himla kul ut. Finns i tre olika färger och är mjukt luddiga med en boll i mitten. Bollkastning och kamplek i ett!




16. För 129:- får man även minsta storleken av den här bubbelgumsrosa ljuvliga bollen Bounce N' Play från JollyPets. Ja, jag erkänner - här föll jag på färgen... ;-)








17. Wubba Kong leksakerna tycker jag är prisvärda och hållbara, även för en staff. De är inte extremt långlivade hos oss men både Baileys och Humla älskar sina wubbas. 






Nu finns de dessutom i helt oemotståndliga Friend-varianter, här nedan färgglada Balistic Friends från 89:-. 



Och om möjligt ännu sötare - furry friends från 99:-






19. Bästa julgodiset i form av Torkad fisk i 1kgs förpackning för 119:- hittar du på Häromi. De finns på de flesta utställningar men har även webshop. Torkad fisk slår jag verkligen ett slag för, då det är extremt prisvärt som hundtugg. Väldigt nyttigt och kalorisnålt, och dessutom är hundarna fullständigt galna i det! Det luktar dock rejält illa, min förpackning ligger inwrappad i lager efter lager med plastpåsar...






21. Jag har även frystorkad sej som träningsgodis från norska Provit. I frystorkad form är fisk mer lätthanterligt vid träning. 40 gram kostar 68 :-. Dyrt men väldigt uppskattat! Finns bla. att köpa hos Foderbilen.








22. Eftersom jag eftersträvar så naturligt hundfoder, tugg och godis som möjligt måste jag bara avsluta denna julklappstipslista med att rekommendera Bamses Bollar. Här finns ett stort sortiment av naturtugg till bra priser och snabba leveranser. Vilt, nöt, gris, lamm, kyckling...you name it! Sidan är lite rörig och svårnavigerad, naturgodiset hittar du under fliken Godaste Hundgodiset i menyraden till vänster. Tips! Här finns storfavoriten nötvom i 1 kgs förpackning - yummy!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar