tisdag 20 december 2011

Tjejhelg med julpyssel och vovvemys!




I lördags åkte fyra ystra tjejer och två glada vovvar ner till Lisas härliga stuga utanför Falkenberg. Vi skulle julpyssla, göra julgodis och julkort och bara mysa!
Baileys och Humla fick följa med som julnissar eftersom Mikael inte var hemma, men de hjälpte gärna till i köket ;-)





Humla älskar mys och gos och kel och kramar och pussar och...ja, allt som har med närkontakt att göra. Hon står på bakbenen och vill bli klappad oavsett om man håller på och bakar eller inte - fast naturligtvis är julgodis ett extra dragplåster... :-)





Helgen har varit underbar! Det finns vissa permanentboenden i området men i huvudsak ligger här sommarstugor. Denna helg var det bara vi och havet och tystnaden! Och en massa rådjur som tittade in i fönstret när vi åt frukost...




En potatisgratäng(?) tillagas i ugnen. Ingen av oss visste hur man gjorde potatisgratäng och ingen av oss äter det i vanliga fall - men vi ansåg att detta var ett schysst substitut till Jansson (som ingen av oss heller äter) och improviserade fram ett recept :-D





Humla fick en för tidig julklapp som hon stolt gick runt och visade upp!






Emelie och Baileys gjorde Rockyroads...





Jag drog nitlotten då jag skulle göra lussebullar (inte lussekatter). För att det säkert skulle räcka till alla tog jag dubbel sats - och fick baka hela kvällen! Jag tror det blev 15 plåtar bullar - i en sommarstuga med tre plåtar i ugnen.
Jag har en årsförbrukning av lussebullar i frysen (trots att de andra fick flera påsar var), så det är bara att komma förbi och hämta om andan faller på ;-) Goda blev de iallafall!




Baileys gillar inte när alla springer runt på olika ställen och grejar. Enligt honom skulle vi alla sitta stilla i soffan och typ se på TV så att han kunde ligga och sova. Men det gjorde vi ju inte - och då kunde han tydligen inte ligga och koppla av heller. Normalt sett är han inte alls så här, men nu höglöper Humla så det är lite extra jobbigt för honom.





Tur att han är i perfekt knähundsstorlek...





Jag och Guldlock julbakar!




Här är vårt improviserade julbord! OrbeeTuff jordgubben har Baileys lagt på bordet...





Jag lovade Frida att jag inte skulle lägga upp den här bilden - men Humla är så himla gullig när hon och Frida hjälper mig med de tusen miljoner lussebullarna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar