måndag 12 december 2011

Luciashow på Marks Ridklubb



I söndags var jag och Baileys med i en rasparad på Marks Ridklubbs årliga luciashow. Klubben har äntligen fått ett nytt fint ridhus. Jag träffade många av mina gamla elever och det blev mycket nostalgisnack och kramar.




Jag hade tänkt utnyttja tillfället att "tävlingsträna" med Baileys, eftersom han inte varit i ridhuset innan. Men den planen gick i stöpet när barndomskompisen boxern Svea kom skuttandes runt hörnet bara några sekunder innan vi skulle in och "paradera". Svea blev lika lycklig som Baileys och gjorde lekinviter mot honom hela vägen in, stackars matte Lisa fick släpa henne med sig i kopplet...vilken entre! ;-)

Baileys var inte ett dugg bättre - han hade bara ögon för Svea, och drog superlyckligt efter henne som en glad pansarvagn med mig dinglandes i kopplet efter honom....




Den här bilden älskar jag! En uppvisning i linförighet av absolut världsklass... :-D




Jag tror nog att jag hade kunnat göra det mer tävlingslikt och fått till en bra "träning" om kärleksparet bara hade fått se varandra någon minut innan vi skulle in och hunnit sansa sig igen. Det är inte konstigt att man blir glad och fnattig över att se en kompis man inte sett sen i somras! Jag kan iallafall konstatera att nya platser med publik och speaker inte bekommer grabben det minsta. Alltid något :-)






Efter showen gick vi på en överlevnadspromenad, jag och Mikael och vovvarna. Den var inte helt frivillig. Det visade sig att Häggån var enormt översvämmad att de flesta promenadbroarna låg helt under vatten - och den vanligtvis lugna ån var ström och vild! Stigen vi gick korsas av ån 5-6 gånger, så det blev många Expedition Vildmarksövningar och blöta skor.  Scoutwannaben Mikael tillverkade  egna broar av superhala ruttna trädstammar som vi skulle balansera oss över...

Vi var rädda att lilla Humla kanske skulle trampa fel och hamna i forsen - men hon pilade över snabbt som attan innan vi hann koppla henne. Lucia-Baileys hoppade lika graciöst och säkert över, det är precis som att djuren har mycket bättre öga för vilka stenar och stockar de kan sätta tassarna på när de skall ta sig över ett brett vattendrag. Impressive!

2 kommentarer: