lördag 3 september 2011

Fast forward!

I tisdags var det dags för andra omgången av agilitykursen för Anna Käll.
Baileys värmde upp genom att ligga och sura i sitt regntäcke under ytterdörren i garaget hela dagen. Regnet vräkte ner, så hundarna ville inte vara ute och skutta i trädgården utan skulle trängas med mig inne i garaget (som förvisso inte är litet, men extremt fullpackat med byggmaterial, fönster, två stycken pardörrar osv).
Våra ytterdörrar var omålade vid leverans och vi målar dem själva - ett drygt jobb, men förhoppningsvis blir resultatet fint!
Baileys låg alltså och tvärsurade under dörren som vilade på bockar, medans Humla sprang runt som en racerbil, stötte till bockarna, åt färg (grön), sågspån, tuggade på en borrmaskin osv.



 

Eftersom vi, milt uttryckt, haft en helvetesträning på måndagen, våndades jag över tisdagskvällens väder. Men som tur var så sprack molntäcket upp lagom till att vi styrde bilen mot Sparsör, och resten av kvällen var det faktiskt solsken och uppehåll!


Det var en jättebra träning, trots den leriga paddocken. Baileys hade härlig fart och attityd, var superavundsjuk när de andra körde och kakaduade upprört utanför staketet. Vi körde först en plockhandsövning som gick bra - Anna tyckte att det bara behövdes lite mer självförtroende i rörelsen, men att det var bra tekniskt. Med tanke på hur jädra dålig jag är på att koordinera mina rörelser och springa samtidigt, var det ett fint omdöme :-) Andra övningen la vi till framförbyten - som jag har svårt för, Baileys är alldeles för snabb. Eller rättare sagt - jag är alldeles för långsam.







Egentligen skulle vi varit med på träningen på agilityklubben i onsdagskväll, men fick hoppa över det denna vecka. Livet handlar trots allt inte BARA om hundträning, det finns en hel del annat som också behöver göras i vardagen ;-)
Min skitdåliga mobiltelefon ville inte ladda upp bilden med grinolle i garaget, så bilderna i inlägget visar andra varianter på temat "uppladdning i världsklass"...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar