måndag 5 september 2011

Spännande clinic för Maria Brandel

Jag hittade en spännande clinic för Maria Brandel, fd Hagström i Kungsör som jag gärna hade gått på. Synd att det är så långt bort :-(





Saxat från hemsidan:
"Vill du bli bättre på tävling? Få tips och idéer om hur du gör din träning mer anpassad för vad som gäller på tävling?
Enligt min erfarenhet bottnar de allra flesta problem på tävling i att hund och förare är alldeles för lite tränade på den tävlingsspecifika situationen.
På den här clinicen kommer du att få många tips om hur du kan få in tävlingsträning i din vanliga träning! Teoretiskt och praktiskt med några förevisningshundar kommer vi att titta på helhet, kedjor, överträning, störningsträning och tävlingsmässighet. Även förarens roll kommer med som en viktig del!"



Jag läser ju Marias bok Från valp till stjärna och gillar den skarpt. En mycket bra valpbok för den träningsintresserade. Det hade varit väldigt roligt att få möjligheten att lyssna och träna för henne någon gång i framtiden. Den som drömmer om något gott...

2 kommentarer:

  1. Låter toppenspännande!
    Vore inte det en bra idé för Agilityklubben? Du kan ju kanske föreslå? Lena bad ju om förslag i ett mail ;)
    Tjingeling!

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske jag kunde föreslå? Fast det ligger kanske ligger en bit ifrån agilityn just, med tanke på att hon sysslar med tävlingslydnad? Eller, kanske inte?

    SvaraRadera