tisdag 13 september 2011

Gratis är gott!



När man köper valp får man en massa erbjudanden om gratis provpåsar från olika fodertillverkare, som vill att man skall använda deras produkter. Jag har inte använt alla kuponger ännu, men häromdagen passade jag på att hämta ut en del, när jag var och handlade.




Dentastix älskas av hundarna härhemma, även om jag inte gillar innehållsförteckningen. Baileys sväljer sina nästan hela, så den tandstensrensande effekten uteblir nog i hans fall. Fast som tur är har han inte tillstymmelse till tandsten, och har aldrig haft.




Provpåsar från olika fodertillverkare tycker jag är utmärkt att använda som träningsgodis, även om man inte skulle kunna tänka sig att ge produkten till hundarna som huvudfoder. Jag vill ha korta innehållsförteckningar, höga näringsvärden och så rena foder som möjligt. Men när det gäller som träningsgodis, tummar jag på reglerna, eftersom det handlar om så små mängder. Dessutom är det guld värt att kunna variera belöningarna i träningen. Gratis är gott... ;-)

1 kommentar:

  1. Inga dåliga säckar du fått bära hem ;)
    Kanonbra!
    Singha vann en STOOOR påse av något fint torrfoder för ett år sedan. Den har vi snart tränat upp - eller till jul i alla fall - så visst går det åt en del!

    SvaraRadera