måndag 9 maj 2011

Hundbäddar från Ekofabriken



Ekofabriken är ett litet företag som tillverkar hundtillbehör i giftfri, ekologisk textil och återvunna material.
Hela tillverkningen sker i Sverige.
Det finns kuddar, bäddar och dynor i massvis av härliga färger.
Kolla in de här läckra liggdynorna!



Visst ser bädden mjuk och skön ut?
Träffade företaget på utställningen i Lidköping i helgen och blev helt såld på deras grejer! Man kan även köpa pip- och kampleksaker om man vill använda miljövändliga, giftfria lekaker till sin hund.



Tycker tanken och affärsiden är jättebra, branschen behöver fler miljömedvetna företag som satsar på ekologisk textil och svensktillverkning så att transporterna kan kortas.
Tummen upp!







Många färger att välja mellan....mums!
För mer info och återförsäljare,
 gå in på Ekofabrikens hemsida!


Visst blir man glad av sådana här företag? :-) Och färgerna. Gud vad jag älskar smarriga färger, man blir verkligen "energized"!

1 kommentar:

  1. Håller med dig Emma! Helt i min anda! Hoppas de kommer med sina fina grejer till Hässleholm också. Lagotto gick ju på söndagen i Lidköping så det blev agility istället - för min del.

    Ibland är det svårt att handla på nätet när man aldrig sett en produkt. Sneglar som tusan på Ecodog till exempel, men kan inte bestämma mig för vilken bredd på halsband jag vill ha! Fånigt. Må gott Emma - vi ses ikväll.
    /Lina

    SvaraRadera