lördag 14 maj 2011

Resultat från Lidköping


Bättre sent än aldrig :-)
Förra lördagen styrde jag och Baileys upp lilla Lupon mot Lidköping i strålande sommarväder. Tyvärr var utställningen inomhus (men hade det varit dåligt väder hade man ju naturligtvis klagat över mosatt förhållande) i Sparbankens Nya Arena. En jättestor hall med gott om plats vid ringside och ringarna var väl tilltagna.
Domaren var en danska, Ingrid Borchorst som skulle döma 40 st staffar.


Sötaste nyllet som finns...kolla ögonen!

Väl på plats mötte jag bästaste Snygg-Ola, som hade med sig en fantastisk tjej, Snygg-Jennie. Jag hoppas verkligen att de gifter sig, det är inte ofta man träffar andra tjejer som man "klickar" med sådär med en gång, men Jennie var en sån tjej. Helt underbar! :-D
Snälla Ola har tagit bilderna i detta inlägg, jag hade inte min kamera med mig.


Kollar hur elegant vi svävar fram i ringen ;-)

Baileys blev andra bästa öppenklass hane med Excellent och CK. I Bästa Hane var varken han eller den vinannde öppenklasshanen placerade, det var jättefina hanar som placerade sig där och både BIR och BIM var supersnygga. Baileys blev för första gången mätt till 42 cm!!! I Malmö var han 38,5 och det är betydligt närmare sanningen...


Nice booty...

"Stor maskulin hane med välformat uttrycksfullt huvud. Korrekt bett med stora tänder. Välvinklad fram och bak, bra kropp och passande substans, bra rörelser och temperament."


Står fint i nya staffehalsbandet från England.



Nästa utställning blir Vänersborg, därefter Borås, Rasspecialen i Gränna samt Tvååker.
Hoppas vi ses!

1 kommentar: