måndag 23 maj 2011

Hundens beteende - en fotoillustrerad handbok

Äntligen kom paketet från Canis med posten. Har beställt den nya boken "Hundens beteende - en fotoillustrerad handbok" som verkar superbra. Har ögnat igenom den snabbt och jag tänker läsa den som kvällslektyr innan jag går och lägger mig...längtar redan tills sovdags ;-) MASSOR av bilder och lättförståeliga texter till. (Ja, det slutar väl med att jag sitter uppe och läser och funderar halva natten...)
Jag är ju en riktig boknörd och har nog, handen på hjärtat, fler hundböcker än studielitteratur i hyllan...




Så här beskrivs boken på Canis hemsida:
"Den mest kompletta genomgång av hundens språk och beteende som någon gång är utgiven mellan två pärmar! Med 1000 fantastiska färgbilder av både varg och hund är den här boken en fantastisk läsupplevelse för den seriösa hundägaren.

Om du tidigare har läst "I samspråk med hunden", "Lexicon i Hundspråk" eller andra hundböcker och tror att du vet mycket om hundens språk så har du en överraskning att vänta dig. Den här boken går verkligen in på djupet på ett helt annat sätt än andra böcker om hundspråk och kommer mest troligt att bli flitigt använd på svenska hundinstruktörsutbildningar framöver.

Det är otroligt facinerade att känna igen beteenden som blir beskrivna i boken, på sin egen hund i vardagen. Bli en expert på hundspråk du också! "





Men något måste ha blivit fel med min beställning - för jag fick nämligen inte en bok, utan två! På orderbekräftelsen jag fick på mail står det 1 st, men på fakturan som medföljde böckerna i paketet är det helt plötsligt 2 st?? Mycket skumt. Får kontakta dem och påtala detta imorgon. Är det förresten någon som vill köpa den extra boken är det naturligtvis bara att hojta till! Om ni ändå tänkt beställa den slipper ni ju då frakten + att jag kan dra av en femtiolapp på priset. Antar att det är vad jag får betala i returfrakt annars...

8 kommentarer:

  1. Såld!
    Jag tar den gärna. Utan avdrag på priset Emma. Vi delar på din frakt helt enkelt och så ser vi hur Canis vill lösa problemet. Jag kan betala direkt till dem.
    Kul! Jag har beställt en ny agilitybok men den kommer ALDRIG. De måste ha skickat den via Island och där ligger den nu och väntar på att all aska ska försvinna ... Eller?
    SNYFT.
    /Lina

    SvaraRadera
  2. Oj vad lätt det gick att kränga den :-P Låg och läste i den igår, superduperintressant. Tror jag släckte lampan halv ett...Vilken agilitybok har du beställt? Också från Canis?

    SvaraRadera
  3. Jag beställde
    Träna och tävla agility av Veronica Baches. Jag köpte den från hennes hemsida, inte Canis. Men jag kanske får tänka om. Ifall det inte är Islands fel?
    Jag får börja med boken från dig medan jag väntar. Vad är jag skyldig?

    SvaraRadera
  4. http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=BOK255

    Lina, boken kostar 449:- Bry dig inte om frakten! Skall jag lämna den på gymmet eller åka förbi Island med den?

    SvaraRadera
  5. Vi skiter i Island tror jag.
    Jag kanske kan stanna till hos dig en dag när jag kör förbi? Eller så tar vi det på nästa söndag. Då träffas vi ju kom jag på :D
    Så slipper du krångla?
    /Lina

    SvaraRadera
  6. Vi tar det nästa söndag - om du kan hålla ut så länge? Den är grymt bra nämligen!:-) Ligger och läser den på kvällarna istället för att plugga till den mördande tråkiga tentan i övermorgon: vetenskapsmetodik. Baileys skall in som nr 8 i ringen, fick PMet i veckan! När ska hans flickvän in i sin ring? Hade ju varit kul om vi hunnit fota varandra...men sån tur har vi väl inte :-P

    SvaraRadera
  7. Nr 22 i ringen - gott om tid:) Hur få staffar är det om Baileys har 8??? Han går väl öppenklass?
    Vi är ju tusan hemma innan lunch ;) nästan.
    Fundera på när du känner för att åka. Min GPS säger 2 tim 12 min från mig till Restad gård i Vänersborg. Jag har mycket jobb att sköta så det är bara bra att du förvarar boken till på söndag.
    LYCKA TILL med tentan Emma!

    SvaraRadera
  8. Ja det undrar jag också...det är 36 staffar anmälda. Antagligen är det rätt mycket fler tikar som ställs än hanar, med tanke på att Baileys skall in så tidigt? För mig räcker det med om vi är där typ 8.30-8.40, vet ej hur det ser ut med parkering? 0767-729622 når du mig på :-)

    SvaraRadera