tisdag 18 januari 2011

Is och lera

Blä. Är tillbaka efter en 1,5 timmes promenad med Baileys med livets som insats - hela Örby består nämligen av blankis...
Eftersom ridhusträningen startar på söndag ville jag repetera lite slalomingångar och tänkte att eftersom det varit töväder i en vecka så måste väl den mesta snön vara bortsmält vid det här laget. I vår trädgård syns gräsmattan på flera ställen.
Men när jag kom fram till agilitybanan som ligger ett par km härifrån hade ingenting smält undan - hela planen var blankis med blötsnö överst. Vad besviken jag blev, jag som packat med skål och godis och allt...



Så vi fick ta en vanlig promenad istället i blötsnön och leran - Baileys var superskitig när vi kom hem. Hatar den här mellan-årstiden :-(

3 kommentarer:

  1. Håller med dig! Tråkigt att komma hem med en lortig och genomblöt lurvfia varje gång - när man är van vid ren och fräsch vovva. Antingen eller! Inte mitt emellan!

    SvaraRadera
  2. Hej tänkte höra ehm Heter dom staffordshire "pussterrier" eller är de inte bullterrier.. såg din och var förtjust i den :) den ser lagom mellanstor ut :)

    svara gärna på mail. Mikael.hall@hotmail.se

    Mvh Mikael

    SvaraRadera
  3. Haha Mikael, nej de heter staffordshire bullterrier men de är väldigt pussiga ;-)

    SvaraRadera