torsdag 20 januari 2011

Vårkänslor!


Idag tog jag och Baileys en underbar 3 timmars promenad runt Öresjön. Vårsolen värmde lite (men inte tillräckligt, höll på att förfrysa händerna i mina tunna skinnhandskar) och jag hörde flera vårfåglar! Underbart!
Snön har smält bort mycket, men det är fortfarande is och packad snö i skuggiga partier.



Baileys skippade vintertäcket och tog värmejackan från Hurtta - han fick också springa utan men då frös han så han skakade efter ett tag så han fick vara påklädd resten av turen.



Tog med mig min nya kamera för första gången för att fota lite under promenaden - inser redan att jag behöver köpa fler objektiv. Canonobjektivet 18-55 mm som följde med är lite väl tamt.

Runny nose...

Baileys hittade sitt favoritdjur i ett träd: en ekorre! Vilken lycka!




Lite svårt med ISO-inställningarna fortfarande...men jag lär mig! Det röda i overallen ställer till det:



Men motivet är det iallafall inget fel på! ;-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar