söndag 2 januari 2011

Mål för 2011

Jag är ingen tävlingsmänniska. Saknar helt och hållet tävlingsinstinkt (kanske lite i Yatzy). Lite paradoxalt eftersom jag alltid tävlingssatsat i nästan allt jag tagit mig för...styrketräning, löpning, dressyr, hoppning, fälttävlan, kaninhoppning, ökenråtteutställning...Men för mig är det inte själva tävlingen som är grejen, utan vägen dit. Jag har helt enkelt svårt att träna målmedvetet utan mål ;-)

Dessa mål har jag satt upp för mig och Baileys under 2011:

Tävlingslydnad: LP1 samt start i klass 2 (jag tror inte att LP2 är orealistiskt, men som vanligt handlar allt om hur mycket tid man kommer få över efter allt pluggande, egenträning, husrenovering blablabla ). I februari kommer vi gå en intensivkurs för Ditte Andersson i linförighet. Sen fortsätter jag i tävlingslydnadsgruppen för Lottis Andersson, en instruktör jag verkligen gillar. Kommer även börja i en av Lottis tävlingsträningsgrupper för att få in mer tävlingsstuk i träningen.

Viltspår: Godkänt anlagsprov. Har anmält mig till ett par kurser men det är jättesvårt att få plats, så håll tummarna! Viltspår är verkligen något som Baileys älskar men jag är inte tillräckligt duktig och skamset nog måste jag erkänna att jag inte tycker det är lika roligt som han...blåbärsris, regn, svettiga gummistövlar, barr i håret och den obligatoriska snorsträngen i näsan.

Agility: Tävlingsstart efter sommaren. I höst har jag förutom fortsättningskursen på Vift även tränat tillsammans med ett skittrevligt gäng från Marks Agilityklubb. Jag har även tränat en del själv eftersom man som medlem i klubben har fri tillgång till banan och alla hinder, närsomhelst - det är verkligen guld värt! I vår skall vi äntligen gå en kurs för duktiga Elin Lilja som har kennel Minstaff - något som jag verkligen ser fram emot! Det ska bli kul att se vad Elin tycker om Baileys, eftersom hon har stor erfarenhet av att träna rasen.

Utställning: Jag skall köpa en campingstol att sitta i...Det är huvudmålet.

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar