torsdag 20 oktober 2011

Bring out my colour!





Lilla Bus-Humla skall få ett vintertäcke! Först kollade jag ifall det fanns något begagnat utbud att tala om på nätet (nej), sedan gick jag ned och rotade bland våra flyttlådor för att se vilka täcken vi sparat från när Baileys var liten. Och visst har vi ett par stycken - skitfula och med riktigt dålig passform.
Så nu slår vi på stort och köper ett "riktigt" täcke till henne med en gång. Mikael vill att hon skall ha rött eftersom hon är tjej (han är född på 1800-talet). Men jag tror faktiskt att hon kommer passa jättebra i rött, hoppas det är den där sprakande röda färgen som på bilden nedan även i verkligheten! :-D







Vad tror ni om ett rött matchande halsband till? Mikael är jätteglad att Pro-serien inte finns i rosa, eftersom jag rosa fleeceväst, reflexväst, flytväst och regnjacka till Baileys från Lifeguard-serien... men om sanningen skall fram är Humla inte någon "rosa" tjej enligt mig, det passar inte med hennes personlighet. (Baileys är däremot en rosa kille ;-)). Frågan är bara om skall hon ha det rödröda halsbandet eller det svartbruna med röd text?






Baileys fyller ju år nästa vecka och jag är i presentletartagen. Har köpt ett par skojiga prylar (hemligt än så länge ;-)) men funderar nu på om han också skall ha ett nytt rejält vintertäcke, när jag ändå beställer åt Humla. Han har ju sitt svarta Hurttatäcke som han haft i två vintrar - men jag skulle vilja ha det i en större storlek så att man kan få plats med en fleecetröja när det är väldigt kallt och ruggigt ute. Och får han ett blått täcke måste han ju också givetvis få ett matchande blått halsband...eller hur? :-P






Tänkte prova att beställa från Barky Hundshop, då de har bra priser på Hurtta och roligt utbud. Dessutom drivs den av Maria som har fina staffekenneln Garpenborg - då känns det extra roligt att handla! :-)
Barky Hundshop har en massa fint i sin webbutik, jag var bara tvungen att botanisera runt lite...








Jag älskar dessa halsband från Dublin Dog! Helt fantastiska färger! Har dock aldrig sett dem live, bara i nätbutiker. "Varje halsband är handtillverkat och designat i slitstarkt gummi som låter din hund göra det den är bäst på ha roligt och bli smutsiga. Dublin Dog har perfekta halsband för den aktiva hunden, de är gjorda föra att klara om det är blött, lerigt eller stinkande."

 





Det här gula hade ju varit perfekt på Humlehumla! :-D "Halsbanden är gjorda av en gummi mix som inte absorberar dåligt lukt, smuts eller bakterier. Så ni kan glömma halsband som luktar illa det är bara att skölja under varmt vatten och ni är redo för nya äventyr."¨








Baileys hade varit jättefin i det gröna...de finns i massa olika färger, se mer på hemsidan!
Den här leksaken från HappyPet verkar helkul, frågan är bara hur mycket staffepower den håller för?
"Årets coolaste leksak!?! Söt leksak som hunden kan dra i bena och armarna på. Den har en bra "pip" i både fötter och händer. Drar man i armen så åker benet in osv."

 


 





De här goodiebagsen var ju helt underbara! Äntligen lite roliga godispåsar att ha till träningen. Fanns i massor med olika färger och kostar bara 59 :-  Man kan ju köpa ett gäng, och sedan välja färg efter dagsform och humör :-D

(Alla produkter och bilder i inlägget kommer från Barky Hundshop, med undantag från Hurttas halsband och täcken som är tagna från deras hemsida.)






3 kommentarer:

  1. Vi är ju hundvakt åt Leia nu och hon har det rödröda hurtta halsbandet, passar jättebra på röd hund. Annars passar det rödbruna jättebra också så det spelar ingen större roll :)
    Men om B ska få blått täcke med blått halsband (som är likadant i färgkombination som det rödröda) så ska hon ju ha rödröd :D

    SvaraRadera
  2. Tyvärr fanns inget av halsbanden i storlek på lager hos Barky såg jag nu när jag var inne och beställde :-( Den roliga hästleksaken var också slutsåld. Så jag får åka och köpa halsbanden någon annanstans. Tror Humla bör ha stl 35-45. Vad har Leia för storlek på sitt? Visst hade Humla varit humligt fin i ett gult Dublindog halsband? :-D

    SvaraRadera
  3. Ja, passar hennes personlighet! Lite extra crazy när hon far runt på agilityplanen :D

    SvaraRadera