lördag 15 oktober 2011

Eftermiddagstur på Rya åsar!





I torsdags åkte jag in extra och jobbade ett par timmar - vovvarna fick följa med och vänta i bilen, eftersom dagiset hade fullt. Under tiden hade de fullt upp med grisknorrar, så det gick ingen nöd på dem. Efteråt bestämde jag mig för att ta en promenad på Rya åsar som ligger precis i närheten av jobbet. Jag bytte high heelsen mot joggingskor (måste varit en kul outfit; klänning, tights och leriga löpardojjor) - och gick vilse det första jag gjorde! För er som skall promenera någon av slingorna där rekommenderar jag GPS eller lokalsinne, för skyltar var nämligen en bristvara.





Hundarna var dock supernöjda med att vara vilse och skuttade glatt runt i de vackra omgivningarna. Det är precis så här en hundpromenad skall vara. Glada, harmoniska vovvar som får springa lösa och göra i stort sett "vad de vill" - göra små avstickare in i skogen när andan faller på, undersöka alla spännande dofter...




Sniff, sniff...




Humla hittade många "godistuvor" på luriga ställen - på stenar, stubbar och i trädstammar fick hon leta godis. Spännande!




Kolla vad fint jag kan sitta på den här stubben!



Humla för dagen klädd i tejp...



Baileys var galen och fnattade runt - slingan vi gick skulle vara 4 kilometer, men han sprang snarare 4 mil alltsomallt...




Det svåraste med att ha två hundar måste väl ändå vara att få dem att titta åt samma håll när man fotar?




Beachboy fick även finna sig i att ställa upp när matte vill ta "finkort". (Humla är exkluderad från finfotandet då hon har anammat "Sitt"-övningen från valpkursen stenhårt, så i dagsläget är det omöjligt att få henne att stå...)



Här har vi en som aldrig vill titta in i kameran. Oj, vad är det där för spännande löv precis jämte dig, matte?




Där borta ser jag ett till löv...och en kvist...och ett löv. Ja, dra mig baklänges, vad mycket det finns att titta på!



Humla fortsätter att nosa sig fram igenom livet...




Här lyckades jag näääästan fånga en stående Humla!





Annars såg de flesta korten på henne ut så här...




Att hänga på storebror när han har kockofnatt tackar man inte nej till!




Fartsnor i nosen och fartgojs i ögonen...



Nu var det färdigskuttat för idag!


2 kommentarer:

  1. Åh men Emma du måste säga till mig nästa gång, jag bor precis vid rya åsar och kan visa massa fina och bra rundor!

    Underbara bilder på underbart fina hundar!!
    Vad har du för kamera?

    SvaraRadera
  2. Ja jag följer jättegärna med på en guidad tur! :-D Det var fantastiskt vackert däruppe!
    Kameran är en Canon, 500D tror jag den heter...

    SvaraRadera