onsdag 26 oktober 2011

Resfeber



Lite resfeber så här dagen innan vi skall åka på roadtrip till Norge. Tyvärr får hundarna följa med på denna "spännande" utflykt, eftersom det typiskt nog inte fanns plats på dagis imorgon.
Jag vet fortfarande inte hur det kommer gå att åka bil så länge med dem - Baileys älskar ju bilåkning, med Humla har en något högre aktivitetsnivå och kanske andra krav på underhållning än storebror :-P



Bilhumor när den är som bäst?



Efter jobbet skall vi åka till djuraffären så får de själva välja ut matsäck inför morgondagen, så att de har lite smaskigt tidsfördriv i bilen.
På vägen hem tänker jag, om tiden finns, köra förbi Trögstad och VomogHundemats fabrik för att köpa på mig en laddning med no 25. Problemet är att vi åker i Mikaels lilla Lupo som är en två-dörrars pygmebil, utan fungerande bagagelucka. Bilen är som en Ahlgrensbil i naturlig storlek. Frågan är hur många lådor man egentligen kan lasta i den, så att hundarna får plats? Ja, vi må pröve helt enkelt...;-)

Imorgon är det dessutom Baileys födelsedag - och jag känner mig som en hemsk matte! Kul att "fira" sin treårsdag med en skitlång tråkig bilresa med rabiat lillasyster som sällskap. Vi får fira honom ordentligt till helgen istället. Roliga paket har jag iallafall lyckats införskaffa :-)
Hade gjort en fin bildkrönika över hans tre år hos oss, men eftersom Mikael lyckades göra sönder datorn i helgen har jag ej tillgång till några bilder. Mikael hävdar att det är grafikkortet som gått sönder, men jag är inte beredd att hålla med. Suck...



Jag tycker att Baileys är lite lik Matt Damon i den här kepsen? :-D



I övrigt har det varit en extremt hektisk vecka och helg med husrenovering på schemat. Dock har det varit härligt höstväder så hundarna har varit med ute hela helgen och ätit byggmaterial och märgben.
Träningsmässigt då? Jodå, lilla Humla hade sin sista valpkursomgång i söndags - och i måndags var jag och Baileys och tränade för Mona Kjernholm på Kungliga Hundar i Göteborg. Mer om detta i ett kommande inlägg, håll utkik!






1 kommentar: