fredag 4 februari 2011

Hårfällan


Måste bara tipsa om en skitbra produkt: Hårfällan! :-)
Trots att jag har en korthårig hund utan underull blir det ändå kopiöst mycket hår i badkaret varje gång jag duschar honom. Vi köpte dessa när Baileys var valp men har, skäms på oss, aldrig blivit av att vi satt i dom. Men i förra veckan "monterade" Mikael en i badkaret (vi har ju ingen dusch ännu i huset) och när Baileys fick ett fredagsbad efter lerpromenaden fick jag nästan en chock! Kolla så mycket päls som fastnat! Aaaaahhh....
Ett under att vi inte haft stopp i avloppet med tanke på att jag badar honom 1-2 ggr/månad och vi har bott här i 1,5 år....




Efter badet fick Baileys massage med hårfönen, hans favorit. Funderar på om han inte är lite gay ändå, han älskar att bli fönad! Kan sitta i en halvtimme och bara blunda och njuta, och ännu bättre blir det om jag masserar samtidigt...mys mys mys! Tog ett kort bara för att illustrera hur mysigt han tycker det är, men tyvärr ser han ju helt förstörd ut på bilden bara för det. Suck. Han har inte riktigt rätt attityd när kameran kommer fram :-P


När jag ändå är i tipsar-tagen kan jag rekommendera Virbacs hundvårdprodukter! Jag har nästan alla schampon i serien samt deras öronrens som är jättebra. Produkterna kan köpas hos veterinär ( jag köper hos Viskadalens djurklinik eller på apoteket i Kinna eller Skene) och hos vissa apotek och är väldigt skonsamma mot huden. Baileys brukar mjälla ett par dagar efter att han badats annars, men när jag använder Virbacs shampon mjällar han ingenting. Och pälsen blir silkeslen. Det schampot jag har just nu heter Sebocalm och det finns även ett spraybalsam som heter Humilac om man vill lyxa till det lite ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar