fredag 18 februari 2011

Snabb foderleverans!

Beställde från foderbilen.se igår runt 14, imorse stod paketet på trappen vid 9...snacka om snabb leverans! Sjukt smidigt att beställa fodret fraktfritt på internet och få det levererat till dörren :-)

Beställde Baileys "vanliga" torrfoder Standardt Hjort, som vi använder som träningsgodis och komplement till färskfodret. Om man skall åka bort eller har slut på färskfoder/ej hunnit tina något är det väldigt praktiskt att ha ett torrfoder som backup.


Baileys blev väldigt glad över att få en stor säck med gott och parkerade i köket med sin boll...;-)

Den här gången köpte jag även Standardts fiskolja, brukar alltid använda Salmopet annars men är nyfiken på om det blir någon skillnad av att byta märke.
Standardts Led&Brosk-tillskott slank också med i kundvagnen, som jag hört mycket gott om via agilityfolk och andra som har aktiva hundar. Inte för att jag tror att en tvåårig hund har hunnit skaffa sig nämnvärda ledförslitningar men grunden lägger man tidigt och med tanke på att vi kommer träna intensivt både agility och löpning i vår tänker jag använda tillskottet som en boost 1-2 ggr/veckan.


Över huvudtaget tycker jag att hundägare överlag borde lägga ner mer tid och omsorg på förebyggande friskvård för sina hundar. Jag skulle t.ex. inte kunna med att begära maxprestation av Baileys på en terrängrunda om jag inte visste att han har alla tänkbara förutsättningar. Då syftar jag dels på kost, men även profylaktisk massage och stretching samt noggrann uppvärmning och att man använder täcke på hunden före/under/efter om man tränar i kallt väder för att minska skaderisken.
I det tänket ligger hästsporten långt före hundsporten - men visst kan vi bli bättre?

1 kommentar:

  1. Dom är otroligt snabba och smidiga, beställer också standardt därifrån fast jag bara har 2 km till djuraffären som säljer det :)

    SvaraRadera