måndag 26 mars 2012

Luna 7 månader!


Här är nya bilder på lilla hoppetossan Luna, 7 månader! På bilden ovan sitter hon i matte Kristines resväska - de är just nu på semester i Karibien. Jag tror att Luna hade gillat att följa med och sola ;-)




Nu börjar hon få ljusare brindlefält i sin piedteckning, innan har hon varit helt svart.
Kristine har lärt henne en del tricks, som leversnitt på nosen-tricket nedan...sååå gulligt!
 Tyvärr verkar Luna ha fått ett trångt bett, så Kristine och Marinus är lite ledsna över att det antagligen inte går att ställa ut henne. 

Naturligtvis är det tråkigt att Baileys lämnat detta, men om jag får välja bland alla tänkbara defekter som en valp kan drabbas av så står nog bettfel högt upp på listan - om hunden inte lider av det, vill säga. Jag har god kontakt med alla i kullen och alla valpar är, peppar peppar, glada och friska och utvecklas fint. De har också ett jättefint temperament och har lätt för att lära. Så det finns mycket att vara glad för! 

Jag tror att en god kontakt med alla valpköpare är en grundförutsättning för att kunna utvärdera sin hunds avkommor ordentligt. Jag har svårt för de som lånar ut sina hanar till höger och vänster, och hävdar att alla valpar är friska och fina - hur skall man kunna veta det om man inte har förstahandsinformation och regelbunden kontakt med alla valpköpare? 

Jag håller tummarna för att Luna inte kommer lida av sitt bettfel och är övertygad om att hon kommer bli en underbar tik och familjemedlem. Stor klem till er, Kristine och Marinus, som gett henne ett sådant gott hem! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar