tisdag 29 mars 2011

All time high

Eller inte? Eh? Vad är det här för väder? Regn och blåst och hagel?! Förstör hela min dagsplanering. Efter morgonkissen gav Baileys sig själv utegångsförbud resten av dagen och långtidsparkerade på fårskinnet i soffan.

Hela dagen igår var underbart väder! Baileys vaknade före mig och hoppade ner från sängen och somnade i en solplätt på golvet. Sedan frukost och tupplur i den solbelysta soffan. Därefter gick han ut och somnade i solen på trappan. Vi åkte och gjorde lite ärenden och då sov han i bilen hela tiden och blev tjurig när jag parkerade den i skuggan. När vi kom hem solade han lite till och låg ute och snarkade i gräset...



Efter lunch gav vi oss ut på en härlig två timmars promenad i solen, jag hade bara fleecetröja på mig och Baileys var naken. Hade kameran med mig men blev inte riktigt vän med inställningarna, plus att det är svårt att fota och prata i telefon med bästaste Jossan samtidigt ;-)


Mmmm...harbajs...OCH fårbajs! Jackpot och total lycka :-D


Nu blir det plugg och sedan lunch med Lisa. Håller tummarna att det håller upp i eftermiddag så vi kan få till ett träningspass nere vid agilityplan (om den inte är dränkt efter förmiddagens pissiga väder vill säga...)
Igår var jag förresten och köpte en ny fin lila spårlina, så nu är vi redo för viltspårskursen! Dessutom är en vattentät bädd från Out-n-out beställd, perfekt för vårens utomhusträningar. Längtar.


Lite tidigt att bada än...men rejsa på stranden kan man ju göra ändå ;-)


Ps de två senaste inläggen har jätteskumma små klickbara rutor istället för att visa bilderna i helbildsformat, är det bara på min dator det är så? Eller ser ni också bara små fyrkanter där bilderna skall vara? Wtf...är det någon konstig inställning jag lyckats trycka på?

4 kommentarer:

  1. Hej Emma,

    Detta inlägg visar bilder men inte de du skrivit vid två tillfällen innan, där har vi små fyrkanter. Klickar du på dom så ser du bilden.
    Cilla

    SvaraRadera
  2. Tack, Cilla! Ja, då är det inte min dator som är konstig. Man skall ju inte behöva klicka upp bilderna heller, har varit inne och kollat ifall den är någon inställning jag lyckats med - men hittar inget "onormalt" med de två inläggen. Förslag mottages gärna...

    SvaraRadera
  3. Multitasking ffs Emma :D Vi cheyer är ju bäst på att göra fler saker samtidigt.

    Så härliga bilder på snyggot <3

    SvaraRadera
  4. Jossan, jag tror jag är man innerst inne :-P

    SvaraRadera