tisdag 15 mars 2011

Vårens utställningar

Nu har jag kollat ut vilka utställningar vi kommer åka till i vår.
Säsongen smygstartade ju på MyDog där ryska presidenten för staffordshire bullterrier-klubben tog ut Baileys som vinnare i öppenklassen i hård konkurrens, och slutade sedan som fjärde bästa hane.
Jag har funderat lite och kommit fram till att lägga ner tankarna på att låta en annan handler ställa honom, då det inte funkat. Så just nu kommer jag ställa själv - precis som med allt annat är det ju så att om man inte provar själv, kommer man inte lära sig eller bli bra på något heller. Men då får jag inte heller svika Baileys genom att vara låg och likgiltig i ringen, som jag tyvärr oftast är. Fy på mig...

Malmö 19 mars

Lidköping 7 maj

Tånga Hed (Terrierklubben) 14 maj

Hässleholm 21 maj

Vänersborg 5 juni

Borås 2 juli

Gränna (Rasspecialen) 9 juli

Tvååker 15+16 juli


Baileys är tokladdad...


Närmast på tur är en tripp ner till Malmö på lördag morgon. Eftersom Baileys gärna tar sovmorgon till elva, så får jag nog ett rätt tråkigt resesällskap i bilen på vägen ner. Mikael är i Barcelona hela helgen.
Har inga större förväntningar på Malmö, men det var väldigt få staffar anmälda - 22 st. Domaren är en österrikare, som inte dömt staff i Sverige förut. Naturligtvis hade det varit kul att få en placering i Bästa Hane tycker Emma, Mikael vill gärna ha en rosett (men ingen rosa!), och Baileys kunde inte bry sig mindre...godiset och leksakerna vi brukar köpa med oss hem har desto högre prioritet ;-)


Jag tror jag vilar mig i form...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar