söndag 27 mars 2011

Vårkänslor

Vilken underbar helg vi har haft! Jag är fortfarande lite tentamatt men har ändå kört på för fullt med färdigställandet av övervåningen både lördag och söndag. Igårkväll åkte jag och Mikael för att äta på restaurang och gå på bio, för att fira hans födelsedag och min tenta. Jättemysigt och något vi gör alltför sällan!

Baileys låg ute nästan hela dagen igår i det underbara vårvädret! Jag lade ut en fleecepläd på trappan och sedan ömsom solade han/ gick runt och inspekterade trädgården/ glädjefnattade/ åt märgben och strupe. Han var rejält trött när han väl kom in, trots att han bara aktiverat sig på egen hand.
Idag tog vi en rejäl terrängpromenad i solen där båda bara gick runt och strosade och njöt. Jag letade efter vitsippor men är nog lite tidigt ute. Baileys letade efter harskit och hade bättre jaktlycka än jag :-P

Ser så mycket fram emot kommande vecka, då jag skall plugga inför lördagens högskoleprov men vara på hemmaplan hela veckan och inte åka ner något till Malmö. Träning för Ditte både torsdag och fredag, och sen tänkte jag köra något pass nere vid agilityklubben om marken är tillräckligt mjuk. Och massa härliga promenader. Kanske lite fotografering...och plantera i blomlådorna vid ladan.

Jag har fått erbjudande om att gå viltspårkurs på Vift i vår, då jag stått i reservkön sedan i höstas. Den går på torsdagar  men startar lite senare i vår, så jag skall bara kolla att den inte krockar med tävlingsträningen - hoppas hoppas! Jag har längtat så länge efter att gå viltspår med Baileys, då han älskar alla former av nosarbete och är riktigt duktig på det dessutom. Har haft dåligt samvete att vi inte kunnat träna det, men de kurser jag tittat på har dessvärre alltid krockat med mitt schema i Malmö :-(
Så, jag hoppas verkligen att datumen ej krockar, då skall jag åka och köpa en ny fin spårlina imorgon :-D

Snart snart är gräset så här grönt igen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar