tisdag 22 mars 2011

Läckert från DogArtist

Maria Montazamis hundkollektion för DogArtist släpps nu inom kort och då bara måste jag ju köpa ett set till Baileys! Maria är min absoluta idol (delad med Anna Anka) och Hollywoodfruar är det enda programmet jag följt på tv sedan jag började plugga (och därmed lever i konstant tidsbrist)




Problemet är att Baileys drar 50-55 cm runt halsen och i den storleken blir halsbanden oftast jättebreda. Varför är det så? Jag tycker det är fruktansvärt fult med breda halsband (med ett undantag= vinthundar) och på en kamphund ser det ju ut som att jag satt på honom världens största kukförlängare...
I dagsläget har jag ETT halsband som jag gillar till Baileys, och det är ett ljuvligt ljusbrunt rundsytt smalt halsband med matchande koppel. Skitbilligt var det också (hittade det på Skene Järn av alla ställen), och jättefin kvalitet - inte en enda söm är felsydd!
Sedan gillar jag hans y-sele från Hurtta med rundsytt svart koppel från Jokke. Det skall han få ha med sig till dagis nu när han inte behöver ha täcke på sig längre. Men till vardags ligger koppel och halsband alltid nedpackat i byrålådan, vi använder aldrig något på honom om han inte skall till dagis/utställning/träning. För mig är koppel och halsband som stödhjul - du använder det inte när du väl lärt dig cykla.



Min dröm är ett vitt set från DogArtist, men undrar om man kan fråga efter ett 55 cm halsband som är max 3 cm brett? Det blir säkert dyrare, men å andra sidan är det dyrt som det är redan och då spelar några hundralappar extra mindre roll anser jag.

Den här ljuvliga fårskinnspläden kommer jag ha svårt att motstå när övervåningen är klar. Har gett upp min jakt efter en snygg rottingkorg till Baileys, så nu kommer jag köpa en och måla den vit själv. Och så hade den här pläden passat perfekt däri...mmmm... ;-)



DogArtist har även ett samarbete med EcoDog, ett set med ekologiskt garvat naturfärgat läder. Skitsnyggt, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar