fredag 25 mars 2011

Glad svans!

Idag har jag skrivit tenta i Malmö och sedan åkt raka vägen hem, för att hämta upp Baileys på dagis, och vidare mot premiären för tävlingskursen för Ditte! Så dagen har minst sagt gått i ett, och det känns också i huvudet. Det här är andra kursen jag kommer gå för Ditte i vår, och är en individuell kurs där man arbetar med ett ekipage i taget vad man önskar få hjälp med. Så det blir väldigt skräddarsytt efter dig och din hund, istället för generellt anpassat till en bredare grupp.
Jag vill fokusera på min och hans position vid fritt följ, så att vi blir säkra båda två på vilken position som är optimal och vad som gäller. Sedan vill jag gärna ha lite input på snygga ställanden, som jag inte vågar träna ensam eftersom jag ej kan se när klicket skall komma + att han verkligen inte flyttar någon tass efter kommando.
Baileys jobbade fint, glad och superattityd som vanligt, och vi fick massor av bra tips och feedback som vi kommer öva på tills nästa gång. Känns jättebra! :-)
Vi tränade också en del gruppmoment, platsliggning och tandvisning som alltid är nyttigt. Det verkar vara ett gott gäng som kommer gå kursen och det var härlig stämning!

Uppdatering ang. Baileys höger bak: Tid är inbokad hos Anna på onsdag kommande vecka!



Underbar bild på min solstråle, kolla träningsblicken och svansen! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar